اللهم عجل الولیک الفرج
ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های ایران

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه : در قرآن، آیات بسیارى وجود دارد که به شهادت روایات مستند و معتبر، درباره حضرت مهدى(عج) و قیام جهانى او نازل شده است که در اینجا تعدادی از آنها را مرور می کنیم .
امام صادق در باره قول خداى عزوجل: "هو الذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدین کله و لو کره المشرکون"(سوره توبه، آیه 33) فرمود: به خدا سوگند هنوز تأویل این آیه نازل نشده و تا زمان قیام قائم نیز نازل نخواهد شد. پس زمانى که قائم به پا خیزد، هیچ کافر و مشرکى نمى ماند مگر آنکه خروج او را ناخوشایند مى شمارد.

امام باقر در باره آیه شریفه " و قل جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل کان زهوقاً" (سوره آسرا، آیه 81) فرمود: زمانى که قائم قیام کند، دولت باطل از بین خواهد رفت.

امام صادق در بیان معناى آیه کریمه " و لقد کتبنا فى الزبور من بعدالذکر أن الأرض یرثها عبادى الصالحون"(سوره انبیا،آیه 105) فرمود: تمام کتب آسمانى، ذکر خداست، و بندگان شایسته خدا که وارثان زمین هستند، حضرت قائم و یاران او مى باشند.

امام باقر درباره قول خداى عزوجل: الذین ان مکناهم فى الأرض اقاموا الصلوة و آتوا الزکاة... (سوره حج، آیه 41) فرمود: این آیه درحق آل محمد است در حق حضرت مهدى و یاران او که خداوند شرق و غرب زمین را تحت سلطه آنان قرار مى دهد و به وسیله آنان دین را پیروز گردانده و بدعتها و باطلها را مى میراند.

امام سجاد زمانى که این آیه شریفه را قرائت نمود " وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فى الأرض کما استخلف الذین من قبلهم و لیمکنن لهم دینهم الذى ارتضى لهم و لیبدلنهم من بعد خوفهم أمناً یعبدوننى و لایشرکون بى شیئاً" ( سوره نور، آیه 55) فرمود: به خدا سوگند آنان شیعیان ما اهلبیت هستند، خداوند آن خلافت در زمین و اقتدار بخشیدن به دین را به وسیله آنان و به دست مردى از ما، نجات خواهد داد و هم اوست که پیامبر ما در موردش فرمود اگر از عمر دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند همان روز را آنچنان طولانى خواهد کرد که مردى از خاندان من که همنام من است فرا برسد و زمین را آنچنان که از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و داد آکنده سازد.

امام صادق فرمود: آیه "أمن یجیب المظطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الأرض"(سوره نمل، آیه 62) درباره قائم از آل محمد نازل شده است. به خدا سوگند، او همان مضطر درمانده اى است که چون در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد و فرج خویش از خدا بخواهد، خداوند دعایش را اجابت کند و بدیها را برطرف سازد و او را در زمین خلیفه قرار دهد.

                                                                                          منبع : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 




ارسال توسط مصطفی

صفحه قبل 1 صفحه بعد